Apie vartotojų pasirinkimus: kiekvienas papildomas žingsnis geresnės maisto kokybės link suteikia papildomų karmos taškų

Vis daugiau gyventojų rūpinasi savo maisto sudėtimi – vieni dėl sveikos mitybos, kiti dėl tam tikrų alergijų ar maisto produktų netoleravimo. Tokiems žmonėms dažniausiai tenka pasiruošti užkandžius iš anksto, jiems sunku išsirinkti vietą pavalgyti, ypač norint greitai užkąsti. Degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ atstovų teigimu, šiandieną verslas privalo reaguoti į besikeičiančius vartotojų poreikius.  

„Šiuo metu vartotojų jautrumas maistui, jo kokybei bei sudėčiai yra ypač didelis – tai pajutome ir mes iš dažnėjančių klausimų apie tam tikrus užkandžius. Tam įtakos turi tiek didėjantys vegetarizmo ir veganizmo judėjimai, taip pat pusiau vegetarinės dietos (angl. flexitarian diet) populiarumo išaugimas, tiek su gyventojų sveikata susijusios priežastys – gliuteno ar laktozės netoleravimas. Žmonės vis dažniau atsisako mėsos ir renkasi augalinę mitybą. Visa tai sąlygoja augantį gyventojų kritiškumą maistui – ne išimtis ir maistas kelyje“, – sako „Circle K Lietuva“ Degalinių tinklo departamento direktorė Kristina Kabelienė.

Švaresnė sudėtis – duoklė vartotojams

Anot K. Kabelienės, degalinių tinklo siekiamybė – sveikesnis, šviežesnis maistas su kuo natūralesne sudėtimi. Druskos, pridėtinio cukraus mažinimas – vienas iš būtinų žingsnių, tačiau tuo pačiu siekiama, kad vartotojui netektų nusivilti skoniu. 

„Maisto kokybė – vienas pagrindinių mūsų prioritetų. Vidiniai mūsų standartai yra dar aukštesni nei reikalauja Europos Sąjungos (ES) direktyvos. Mūsų parduodamo 100-ame gramų produkto druskos yra ne daugiau kaip 1,7 g, į mėsą nededame jokio pridėtinio cukraus. Vienas iš 2022 metų tikslų – kad dešrelėse mėsos būtų ne mažiau kaip 80 proc., o riebalų – 20-25 proc. Nuolat peržiūrime užkandžių sudėtį ir laikomės aukštų maisto kokybės standartų“, – sako Degalinių tinklo departamento direktorė.

Gyventojams, norintiems sužinoti, kas yra maisto produktų sudėtyje, galima pasinaudoti QR kodu, kuris iškart atidaro maisto produktų sudėties katalogą.

„Lipdukas su QR kodu degalinėse užklijuotas ant maisto vitrinos, kepinių spintos, taip pat sėdimoje zonoje ant stalų. Degalinių lankytojai norimus klausimus apie maisto sudėtį gali užduoti ir darbuotojams. Visa tai yra mūsų naudojamos FIS (angl. food information system) – informacijos apie maistą sistemos dalis. Ji apima ne tik sudėtinių dalių informacijos pateikimą, bet ir automatinį temperatūros palaikymą. Investicijos į šią maisto informacijos sistemą siekė 400 tūkst. eurų. Tokia sistema taikoma dar 9-iose šalyse“, – teigia ji.

Siekdamas aukštos maisto kokybės degalinių tinklas imasi ir papildomo žingsnio: bendradarbiauja su išorės partneriais – įmone „Intertek Lithuania“, kurios specialistai tikrina degalinių prekiaujamo maisto sudėtį.

„Prieš pristatant užkandį ir paskelbiant informaciją apie jo sudėtį klientams, viskas atidžiai patikrinama – taip ne tik kuriame papildomą vertę savo klientams, bet ir užtikriname maksimalią degalinėse parduodamų produktų kokybę“, – akcentuoja K. Kabelienė.

Ko nori vartotojai?

Pasak jos, klientai dažnai prašo nedėti tam tikrų sudedamųjų dalių į užkandžius, pavyzdžiui, garstyčių, pomidorų padažo, majonezo, svogūnų, Chalapos aitriųjų paprikų – jalapenų ir pan. Dažnai svogūnų prašoma nedėti, jei važiuojama į susitikimą, bet tai ne vienintelė priežastis, mat kai kuriems gyventojams jie kelia alergiją. Vegetarams yra siūlomi švieži sumuštiniai be mėsos, o veganai gali rasti užkandžių be gyvūninės kilmės produktų.

„Mes galime nedėti visko, ko tik paprašo klientas – tereikia susimokėti už pasirinktą produktą. Pavyzdžiui, galima pirkti dešrainį be bandelės, be dešrelės arba be tam tikrų padažų. Šiuo metu galima rinktis iš keturių padažų: garstyčių, pomidorų, majonezo ir chipotle. Mėsainius galima gaminti be Chalapos aitriųjų paprikų. Gyventojai taip pat nepamiršta ir savo keturkojų – atskirai perka dešreles savo šunims, o vaikai neretai paprašo tik bandelės su pomidorų padažu“, – aiškina K. Kabelienė.

Apie „Circle K Lietuva“:

95-ias degalines Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K“ yra didžiausia pagal pajamas Lietuvos mažmeninės naftos prekybos įmonė. Didžiąją dalį jos degalinių tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 85, dar 10 – automatinių. Pagal 2020 metais sumokėtus mokesčius „Circle K“ Lietuvoje užėmė šeštą vietą.