Pernai Lietuvoje augo sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų pardavimai

Ilgą laiką sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų pardavimai Lietuvoje kasmet mažėdavo keliais procentais, tačiau pernai fiksuotas sektoriaus augimas. Tyrimų bendrovės „NielsenIQ“ duomenimis 2021 metais sulčių, nektarų ir vaisių gėrimų pardavimai šalyje augo 2,9 proc. – nuo 47,5 mln. litrų iki 48,8 mln. litrų. Labiausiai kilo šviežiai spaustų sulčių ir vaisių kokteilių pardavimai. Viena pagrindinių sektoriaus augimo priežasčių – pandemija, sako ekspertai.

„Praėjusiais metais stebėjome besikeičiančius vartotojų įpročius – ne tik augo susidomėjimas sveikesne, augaline mityba, bet ir buvo skiriama daugiau dėmesio kasdienių produktų krepšeliui. Kol vieniems sultys asocijuojasi su geros sveikatos užtikrinimu, didžiajai daliai pirkėjų sultys yra būdas pasilepinti. Pavargę nuo pandemijos žmonės drąsiau rinkosi retesnius egzotinius vaisius, pirko vaisių sultis, bandė naujus skonius“, – komentuoja didžiausios Lietuvoje sulčių, nektarų ir vaisių gėrimų gamybos įmonės „Eckes-Granini Lietuva“ vadovas Marius Gudauskas.

Praėjusiais metais „Spinter tyrimai“ atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, kas antras Lietuvos gyventojas linkęs sultimis malšinti troškulį, tačiau kas trečias, ypač moterys ir 26–35 metų amžiaus apklaustieji, jas vartoja kaip desertą.

Pasak M. Gudausko, augusiems sulčių pardavimams įtakos turėjo užsitęsusi pandeminė situacija – nors kelionės į kitas šalis buvo leidžiamos, gyventojai daugiau laiko leido Lietuvoje.

„Prisiminkime, kad pirmoje 2021 metų pusėje turėjome karantiną – restoranai ir kavinės gamino maistą tik išsinešti, kol pavasarį buvo leista klientus aptarnauti prie staliukų lauko kavinėse. Žmonės daugiau laiko leido namuose ir dažniau maistą gaminosi patys. Prasidėjus vakcinacijai nuo COVID-19 atsirado daugiau galimybių keliauti, tačiau nemaža dalis žmonių keliavo šalies ribose, vadinasi, ir daugiau maisto produktų bei sulčių pirko Lietuvoje“, – sako jis.

Didesniam sulčių vartojimui įtakos turėjo ir didžiosios metų šventės – ypač po metų pertraukos karantino priemonėmis neribojamos Kalėdos.

„Kalėdiniu laikotarpiu sulčių pardavimai išauga, nes jos yra tarp dažniausiai perkamų produktų švenčių stalui. Praėjusiais metais Kalėdos buvo be ribojimų, todėl žmonės drąsiau važiavo pas gimines, rinkosi šeimos rate, o, vadinasi, ir daugiau vartojo“, – teigia M. Gudauskas.

Augusią sulčių paklausą šalyje pajuto ir „Eckes-Granini Lietuva“ – 2021 m. įmonės gaminamų ir platinamų sulčių pardavimai Lietuvoje augo 12 proc. ir pasiekė beveik 14 mln. litrų.

Plečia asortimentą – siūlys tiesioginio spaudimo sultis

2021 m. itin augo šviežiai spaustų sulčių pardavimai – palyginti su kitomis Europos šalimis, didžiausias pokytis fiksuotas Lietuvoje.

„Augant perkamajai galiai vartotojai yra labiau linkę rinktis brangesnius, aukštesnės kokybės produktus, todėl vis dažniau pirkėjų akys krypsta į tiesioginio spaudimo sultis. Tokios sultys savo skoninėmis ir maistinėmis savybės yra artimiausios šviežiai spaustoms sultims“, – teigia M. Gudauskas.

Reaguojant į vartotojų lūkesčius bendrovė „Eckes-Granini Lietuva“ artimiausiu metu rinkai pristatys naujieną – tiesioginio spaudimo sultis „granini“. Dviejų skirtingų skonių – apelsinų ir acerolų (kraštuotosios malpigijos) bei apelsinų, mangų ir acerolų – sultys bus pardavinėjamos 0,75 l talpos PET buteliuose, jų vartotojai galės ieškoti parduotuvių šviežių daržovių skyriuose stovinčiuose šaldytuvuose.

„Acerolos vaisiai pasižymi vitamino C gausa, tad apelsinų ir acerolų sulčių derinys bus šio vitamino užtaisas. Kadangi Lietuvoje šimtaprocentinės apelsinų sultys yra itin mėgstamos, tikimės, kad vartotojai palankiai priims ir naujuosius produktus“, – komentuoja M. Gudauskas.