Svečiuose Raseinių rajono bendrojo ugdymo mokyklų biologijos mokytojai

Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija yra projekto „Mokinių akademinių gebėjimų pažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ partnerė, todėl gimnazijos mokytojai turėjo galimybę dalyvauti „Feurstein instrumentinio turtinimo programos“ studijose Vilniuje, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre (SPPC).

   Visame pasaulyje žinomo Izraelio psichologo prof. R. Feuerstein (1921 – 2014) sukurtos unikalios instrumentinio praturtinimo programos sėkmingai naudojamos kaip priemonės, skirtos lavinti vaikų mąstymo gebėjimus bei mokymosi įgūdžius, mokyti juos mokymosi strategijų bei taisyklių. Tai unikali ugdymo sistema, neturinti analogų. Apie ją plačiai rašoma spaudoje, švietimo ir mokslo krypties portaluose. Programa taikoma daugiau nei 40 pasaulio šalių klinikinėje, ugdymo ir organizacijų vystymo srityse, pelniusi pasaulinį pripažinimą ir yra išversta į 18 kalbų. Baigę programą, geriau geba komunikuoti, atlikti sudėtingesnes užduotis. Feuerstein metodai padėjo šimtams tūkstančių žmonių visame pasaulyje pagerinti jų mokymąsi, mąstymą ir intelektinius gebėjimus nepriklausomai nuo jų amžiaus, mokymosi sunkumų ar sutrikimų. Mokymų „Feurstein instrumentinio turtinimo programa“ dalyviai tvirtino, kad tai vieni geriausių mokymų. Belieka tik paantrinti. Tiesa, kad šios studijos yra tokios, apie kurias norisi kalbėti, kalbėtis ir jomis dalintis. Todėl ir buvo priimtas Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkės Audronės Kumpikevičienės siūlymas kartu su tarnyba surengti seminarą rajono ugdymo įstaigų biologijos mokytojams šia tema.

   2018 metų balandžio 30 d. rajono biologijos mokytojai atvyko į Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnaziją. Jie dalyvavo mano surengtame seminare ir susipažino su Izraelio instituto ,,Feurstein instrumentinio turtinimo programa“ ir jos panaudojimo galimybėmis ugdymosi procese. Taip pat stebėjo atvirą gamtos pamoką, kurioje taikiau minėtos programos metodus ir su mokiniais atlikome praktines užduotis, susijusias su mokinio kognityvinių funkcijų tobulinimu. Šie metodai paremti mediavimu (mediation), t. y tarpininkavimu tarp to, kas mokiniui žinoma, ir to, kas yra nauja. Mediatorius yra mokytojas.

   „Mokytojo pareiga užtikrinti geros kokybės ugdymą ir mokinių saugumą. Mokytojai turi atsižvelgti į mokinių gebėjimus ir polinkius, palaikyti jų norą mokytis, pasitikėjimą savo gebėjimais. Turi padėti tiems mokiniams, kuriems sunkiau mokytis, o turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, – pritaikyti dalyko programą, turinį, metodus“, – rašoma Švietimo ir mokslo ministerijos puslapyje. Maža pastraipa, o kiek daug joje ,,mokytojas turi“. Pastraipų apie mokytojo pareigas Švietimo ir mokslo ministerijos puslapyje yra ir daugiau. Feurstein metodų esmė, perteikta seminare dalyvavusiems Raseinių rajono biologijos mokytojams, suteiks pridedamąją vertę kuriant jaukesnę ir kokybiškesnę pamoką. Kartais naujai atrasti metodai gali tapti trumpesniu keliu į mokinio protą ir širdį.

Virginija Petrošienė, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė

Šaltinis: Raseinių rajono savivaldybė

no images were found