RAIT tyrimas: į policiją skambinę žmonės patenkinti aptarnavimo kokybe

Lietuvos policija interesantus aptarnauja „vieno langelio“ principu – telefonu 8 700 60000 ir el. paštu info@policija.lt. Siekiant išsiaiškinti, kaip šią paslaugą vertina jos vartotojai, jau antrus metus iš eilės vykdytas vartotojų nuomonės tyrimas. Viešojo pirkimo būdu atrinkta nepriklausoma UAB „Rait“ atliko anoniminę 1010 respondentų, kurie š. m. liepos – spalio mėnesiais naudojosi Lietuvos policijos teikiama aptarnavimo „vieno langelio“ principu paslauga, apklausą.

Bendras paslaugos vertinimo vidurkis šiemet siekia net 9,25 balo iš 10 galimų (pernai šis rodiklis buvo 8,95), pagerėjo ir paslaugos rekomendavimo vertinimo rodiklis – nuo 9,12 balo 2017 m. iki 9,33 šiemet. Atkreiptinas dėmesys, kad respondentai tiek pernai, tiek ir šįmet palankiai įvertino ir aptarnavimo „vieno langelio“ principu poreikį – 2017 m. šis rodiklis siekė 9,02 balo, o 2018 – 9,06. Mažiausiai respondentų palankumo sulaukęs aptarnavimo aspektas – „Laikas, per kurį konsultantas atsiliepia“, jam vidutiniškai skirta 4,05 balo iš 5 galimų.

Tyrimo metu taip pat buvo sudarytas vidutinio paslaugos vartotojo portretas – 18-40 metų moteris specialistė, turinti aukštąjį išsilavinimą ir gyvenanti Vilniaus mieste. Šie rezultatai išliko iš esmės nepakitę, lyginant su 2017 m. tyrimo duomenimis.

Pasak Policijos departamento prie VRM Informacijos teikimo skyriaus vedėjo Evaldo Pilipavičiaus, Lietuvoje vis dar jaučiamas neigiamas požiūris į skambučių centrus. „Daugumai žmonių skambučio centrai asocijuojasi su ilgu laukimu ir jų problemoms abejingais ar jų išspręsti tiesiog negalinčiais konsultantais. Mūsų centre dirba policijos darbuotojai, kurie, prieš pradėdami teikti informaciją, yra specialiai apmokomi, nuolat kelia savo kvalifikaciją, gilinasi į naujus teisės aktus ar tam tikros srities specifiką, aptarnavimo subtilybes. Gal todėl ir skambinę žmonės jiems suteiktą informaciją vertina vis geriau ir geriau“, – sako skyriaus vadovas.

Aptarnavimo „vieno langelio“ principu paslauga Lietuvos policijoje sukurta Policijos departamentui įgyvendinant iš Europos socialinio fondo lėšų finansuojamą projektą „Vieningos informacijos teikimo linijos įdiegimas Lietuvos policijoje“. Siekiame, jog kiekvienas į Lietuvos policiją besikreipiantis asmuo gautų kokybišką konsultaciją ir (ar) problemos sprendimą, o policijos pareigūnai galėtų susitelkti į tiesioginių funkcijų vykdymą.

2017 m. asmenims buvo suteiktos 89675 konsultacijos telefonu ir parengti 1662 atsakymai į paklausimus, gautus el. paštu, 2018 m. sausio – lapkričio mėn. rezultatai atitinkamai yra 159914 ir 6905. Informacija „vieno langelio“ principu teikiama lietuvių, anglų ir rusų kalbomis pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 7 val. iki 20 val. ir penktadieniais nuo 7 val. iki 18 val. 45 min., asmenis aptarnauja specialiai tam apmokyti civiliai klientų informavimo tarnautojai.