Mokslo metams artėjant: kokie herojai puošia mokyklinius reikmenis?

Artėjantis rugsėjis tampa iššūkiu tėvams, kaip aprūpinti savo atžalas mokyklai. Renkantis mokyklines prekes dėmesys krypsta ne tik į jų kainą bei kokybę, bet ir dizainą. Šiandien animacinių filmukų, filmų, kompiuterinių žaidimų personažai – pagrindiniai stilistiniai motyvai, kuriais ne retai dekoruojamos mokyklinį krepšelį sudarančios priemonės. Kokiais herojais papuošti mokykliniai reikmenys šiuo metu yra populiariausi bei kaip tokie dekoro elementai kinta bėgant metams, pasakoja lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ atstovai.

Ėmė vertinti komfortą ir tvarumą

Tarp populiariausių mokyklinių priemonių kiekvienais metais išlieka rašymo, piešimo priemonės, pieštukinės, kuprinės ir kitos priemonės, teigia „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė. Anot jos, jei anksčiau mokyklinės prekės neretai atrodydavo kukliau, buvo mažiau spalvingos, šiandien gamintojai jas gamina kuo įvairesnes, kad patenkintų kiekvieno poreikius.

„Ilgainiui kuprinės tapo lengvesnės bei komfortiškesnės. Kartu vis labiau ėmė populiarėti sportinio ar laisvalaikio stiliaus kuprinės, kurias šiandien neretai renkasi ir suaugusieji. Tokių gamintojų kaip „Nike“ ar „Adidas“ produkcija gali būti vadinama nemirštančia klasika. Pelniusios gerą vardą dėl savo patogumo, patvarumo bei apgalvoto dizaino, šiandien šių gamintojų prekės išlieka itin populiarios tarp paauglių ir suaugusiųjų. Tai rodo ir „Maximos“ pirkėjų pasirinkimas“, – pasakoja E. Dapkienė.

Mažieji į mokyklą – su Kake Make ir Žmogumi-voru

Prekybos tinklo atstovė taip pat pastebi, kad jau eilę metų išlieka tendencija būtent mažesniems vaikams skirtas mokyklines prekes papuošti animacinių filmų veikėjais, herojais, mielais gyvūnėliais.

Be abejo, priklausomai nuo tuo metu populiarių animacinių filmų ar žaidimų, šie personažai keičiasi. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais mažiausiųjų simpatijas iškovojusi „Kakė Makė“ atsirado ne tik ant populiarių knygelių, pieštukų pakuočių, bet ir vaikams skirtų higienos priemonių – prausiklių, dantų pastos, šampūnų. Jau keletą metų „Maximos“ parduotuvėje itin populiarios ir „Frozen“ serijos prekės. Kai kurie herojai tarp vaikų populiarūs išlieka jau daugelį metų. Pavyzdžiui, Žmogus-voras bei Barbė į mokyklą lydėjo turbūt jau ne vieną moksleivių kartą, o šio herojaus atvaizdais papuoštas kuprines, sportinius krepšius ar pieštukines vaikai noriais renkasi ir šiandien.

„Maximos“ atstovė pažymi, kad šiuo metu gamintojai dar daugiau dėmesio skiria ne tik mokyklinių prekių išvaizdai, bet ir jų kokybei, patogumui, ergonomikai, ekologiškumui. Kaip matoma tradiciškai rugpjūtį „Maximos“ parduotuvėse vykstančios mokyklinės mugės metu, šie aspektai vis svarbesni tampa ir pirkėjams – visų pirma, tėveliams, kurie domisi mokyklinių prekių kilmės šalimi, naudojamų medžiagų kokybe, vertina prekės ženklo žinomumą bei patikimumą.

„Planuodami asortimentą mokyklinei mugei, mes kruopščiai atrenkame gamintojus, kurių produkciją norime pasiūlyti. Mūsų parduotuvėse parduodamos „Herlitz“, „BIC“ ar lietuvių gamintojo „SMLT“ prekės jau spėjo užsitarnauti gerą vardą tiek dėl savo kokybės, tiek ekologiškumo ir vaikams nepavojingų medžiagų naudojimo gamybos procese“, – kalba E. Dapkienė.

Pravartu suteikti vaikams laisvės rinktis

Psichoterapeutas Olegas Lapinas sako, kad naudodami jiems artimus mokyklinius reikmenis, vaikai mokykloje gali jaustis geriau ir drąsiau.

„Nereikėtų manyti, kad vien dėl rašiklio ar sąsiuvinio su patinkančio personažo atvaizdu vaikas į mokslus kibs noriau ar turės daugiau motyvacijos atlikti mokytojo paskirtas užduotis. Vis tik vaikui tai gali padėti mokykloje tarp bendraamžių jaustis geriau ir drąsiau, turėti daugiau pasitikėjimo. Vaikui neturint tam tikrų dalykų, kurie tarp bendraamžių yra populiarūs, jis gali jaustis nepritampantis. Kita vertus, tai labai priklauso nuo to, kaip su vaiku kalbasi ir jam situaciją paaiškina tėvai. Reikėtų skatinti vaikų suvokimą, kad jų vertė ir galimybės priklauso ne nuo turimų daiktų, o tėra tik papildomas įkvėpimo šaltinis“, – sako O. Lapinas.

Anot O. Lapino, naudinga leisti vaikams jiems patinkančius mokyklinius reikmenis išsirinkti patiems. Tokiu būdu vaikui parodoma, kad juo pasitikima. Vis tik toks pasitikėjimo demonstravimas, psichoterapeuto teigimu, nėra tas pats, kas besąlygiškas vaiko įgeidžių tenkinimas.

„Suaugusieji apsiperkant mokyklai galėtų būti patarėjais, kurie padeda, paklausia vaiko, ar tikrai jam tam tikros prekės reikia, pasiūlo alternatyvų, kalbasi su mažuoju argumentuotai, tačiau kartu nenusprendžia visko už jį patys. Tokiu būdu vaikui jau ir pats mokyklinių prekių rinkimasis gali tapti mokymosi procesu ir naudinga patirtimi“, – sako O. Lapinas.

Kaip rodo „Maximos“ atliktas tyrimas, mokyklai reikalingas prekes kartu su atžalomis renkasi daugiau kaip trečdalis (35 proc.) mokyklinio amžiaus vaikų turinčių gyventojų Lietuvoje., o 59 proc. drauge perka bent dalį prekių.