Betygalos vaikų išvyka į Zarasus

Saulėtą ir vasariškai šiltą liepos 19 dieną Betygalos vaikų dienos centro vaikai vyko į Zarasus. Netoli gražiausių ir didžiausių ežerų krašto mus pasitiko, visur lydėjo ir daug įdomių istorijų papasakojo gidas Evaldas Dumbravas. Pirmiausiai aplankėme Tiltiškių malūne įsikūrusį Radijo muziejų. Pamatėme senoviškų radijo aparatų kolekciją, seniausią detektorinę radiją, Kauno radijo gamykloje gamintas magnetolas, klausėmės vinilinių plokštelių įrašų. Viską apžiūrėję skubėjome į Zarasus.

Užsukome į modernią viešąją biblioteką ir besigrožėdami įspūdingu Zaraso ežero vaizdu pasivaikščiojome apžvalgos ratu. Artėjo pietų metas, tad nuvykome į netoliese esantį Šlyninkos vandens malūną. Ten malūno šeimininkas mums papasakojo malūno gyvavimo istoriją,pamatėme kaip malami, sijojami miltai, vaikai galėjo pasisverti malūno svarstyklėmis, viena ranka užkelti didžiulį maišą, paragauti tik ką sumaltų miltų. Vėliau skubėjome pietauti. Ragavome gardžių duonos gaminių ir pagal autentišką receptą keptų blynų. Papietavę klausėmės duonos kepimo tradicijų, papročių, žaidėme senovinius žaidimus. Padėkoję ir atsisveikinę, linksmais kalneliais vykome prie Stelmužės ąžuolo. Apžiūrėję, pasigrožėję ilgaamžiu medžiu džiaugėmės, kad klonuotas ąžuoliukas kada nors augs ir Betygaloje.

Po to vaikų laukė pramogos – plaukiojimas katamaranu ir pagaliau – maudynės Zaraso ežero saloje! Tuo metu saloje vyko pasiruošimas „Formulės-2“ ant vandens Europos čempionato etapui, tad vaikai turėjo galimybę iš arti apžiūrėti net patį „Formulės-2“ bolidą! Padėkoję už įspūdžių kupiną dieną ir atsisveikinę su ekskursijų gidu, suvalgę mėgstamų ledų porciją, šiek tiek pavargę, bet kupini gerų emocijų, pajudėjome namų link. Dėkojame kantriam autobuso vairuotojui, Laurai, Rūtai ir Linai už kompaniją ir jaunųjų keliautojų priežiūrą!