Apklausa: iš kačių verta pasimokyti individualumo, iš šunų – gyvenimo džiaugsmo

Kai kurių charakterio savybių verta pasimokyti iš naminių gyvūnų, mano Lietuvos gyventojai. Bendrovės „Norstat“ atliktos apklausos duomenimis, iš šunų jie labiausiai norėtų pasisemti gebėjimų džiaugtis mažais dalykais, mėgautis momentu ir nujausti pavojų. Tuo tarpu iš kačių dauguma norėtų pasisemti individualumo ir nepriklausomybės, sėkmingai išsisukti iš keblių situacijų bei ryžto pasakyti „ne“.

 Šiuo metu Lietuvoje vykstančios iniciatyvos „Katė ar šuo?“ tikslas – paskatinti visuomenę pasisakyti už gyvūnų gerovę ir saugumą, taip pat atsakyti į amžiną klausimą, kas esame – kačių ar šunų mylėtojų šalis. Draugiškos varžybos vyksta specialioje svetainėje www.katearsuo.lt, ir šiuo metu rezultatai krypsta šunų gerbėjų naudai. 51,2 proc. balsavusiųjų palaikė šunis, 48,8 proc. – kates.

Naminiai gyvūnai yra šeimos nariai, kurie gali padėti lavinti šeimininkų geriausius būdo bruožus ar net padėti išmokti vertingų įgūdžių. Katės ir šunys pasižymi skirtingomis charakteristikomis ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl visuomenė taip pat pasiskirsto į vienų arba kitų mylėtojus.

„Mane labiausiai žavi šunų besąlygiška meilė, ištikimybė ir ego nebuvimas. Jei žmonės šiuos dalykus mokėtų pasiimti iš šunų, pasaulis būtų daug gražesnis“, – sako žinoma šokėja Ilona Radavičiūtė, kuri nevengia viešai rodyti ypatingo dėmesio savo augintiniui, levrečių veislės šuniui Krauliui.

Draugiškos gyvūnams kampanijos „Katė ar šuo?“ inicijuota apklausa atskleidė, kad 61 proc. Lietuvos gyventojų pripažįsta, jog iš šunų verta pasimokyti džiaugtis mažais kasdieniais dalykais. 54 proc. respondentų mano, kad tikslinga perimti gebėjimą mėgautis momentu. Iš anksto nujausti pavojų ir jo saugotis norėtų išmokti 43 proc. apklaustųjų, 35 proc. yra įsitikinę, kad žmonėms verta mokytis pasitikėjimo kitais, empatijos ir gebėjimo jausti bei suprasti aplinkinių emocijas.

Tuo tarpu iš kačių 53 proc. gyventojų norėtų pasimokyti individualumo ir nepriklausomybės, 46 proc. – gebėjimo visada „nusileisti ant keturių kojų“ ar kitaip sėkmingai išsisukti iš keblių situacijų. 40 proc. respondentų įvardijo, kad labiausiai norėtų perimti gebėjimą pasakyti „ne“. Vos vienu procentu mažiau žmonių norėtų perimti kačių užsispyrimą ir atkaklumą siekti užsibrėžtų tikslų, dar 36  proc. – žaismingumą, o 35 proc. – gebėjimą pasirūpinti savimi.

„Mokykimės iš kačių smalsumo ir ryžto! Taip, kaip katė nepasiduoda gaudydama saulės zuikutį, taip ir žmonėms linkėčiau siekti savo svajonių, kad ir kokios jos neįmanomos ar nepasiekiamos būtų“, – sako katę vardu Mėta laikanti teatro ir televizijos aktorė Žiedūnė Mardosaitė.

Balsavimas ir draugiškos varžybos „Katė ar šuo?“ tęsis iki spalio 4 dienos, kai bus minima Pasaulinė gyvūnų diena. Balsavimo pabaigoje „Whiskas“ ir „Pedigree“ paaukos 7 tonas gyvūnų maisto gyvūnų prieglaudoms Lietuvoje: „SOS gyvūnai“, „Pifas“, „Klajūnas“, „Šiaulių letenėlė“, „Naminukai“, „Būk mano draugas“, „Tautmilės globa“.

Gyventojų nuomonės tyrimą 2020 m. liepos-rugpjūčio mėnesiais atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“, apklaususi daugiau nei 1000 šalies gyventojų.

Apie „Mars Petcare“:

„Mars Petcare“ gyvuoja jau daugiau nei 75 metus ir valdo tris iš penkių geriausių augintinių maisto prekių ženklų pasaulyje – PEDIGREE®, WHISKAS® ir ROYAL CANIN®. „Mars Petcare“ yra augantis segmentas, kurį sudaro maždaug 50 prekinių ženklų, kuriems daugiau nei 55 šalyse dirba apie 85 000 darbuotojų, kurie kiekvieną dieną tenkina šunų, kačių, arklių, žuvų ir paukščių mitybos ir sveikatos poreikius.

Apie „Mars, Incorporated“:

„Mars“ – tai šeimai priklausantis verslas su daugiau nei šimtmetį siekiančia įvairios produkcijos gamybos ir paslaugų žmonėms bei jų mylimiems naminiams augintiniams istorija. Generuodama daugiau nei 35 milijardus JAV dolerių pajamų, bendrovė yra pasaulinio masto įmonė, gaminanti daugelio mėgstamiausių prekinių ženklų – „M&M’s®“, SNICKERS®, TWIX®, MILKY WAY®, DOVE®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, WHISKAS®, EXTRA®, ORBIT®, 5™, SKITTLES®, UNCLE BEN’S®, MARS DRINKS ir COCOAVIA®. „Mars“ taip pat teikia gyvūnų sveikatos paslaugas, įskaitant BANFIELD® ligonines gyvūnams augintiniams, „Blue Pearl®“, VCA® ir „Pet Partners™“. „Mars“ būstinė yra Makleine, Virdžinijos valstijoje; įmonė veikia daugiau nei 80 valstybių. Penki „Mars“ principai – kokybė, atsakomybė, bendradarbiavimas, efektyvumas ir nepriklausomumas – įkvepia daugiau nei 100 000 mūsų darbuotojų kurti vertę visiems mūsų partneriams ir kasdien užtikrinti augimą, kuriuo jie galėtų didžiuotis.