„Žaliosios“ pamokos prie Dubysos

Saulėtą pavakarę Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinės mokyklos 3a klasės mokiniai su savo tėveliais ir mokytoja Rita Goleckiene rinkosi prie Dubysos. Čia juos pasitiko Dubysos regioninio parko direkcijos direktorius Vygantas Kilčauskas. Šios klasės moksleiviai dalyvauja nacionaliniame konkurse ,,Pamoka gamtoje: svajokime drauge!“ ir kuria stalo žaidimą apie Padubysio pažintinį gamtinį taką, todėl buvo svarbu juo pražingsniuoti ir susipažinti su čia esančiomis gamtinėmis ir istorinėmis vertybėmis. Takas įrenginėjamas regioninio parko darbuotojų iniciatyva, o jo lankytojai turi puikią galimybę įvertinti savo fizinę ištvermę, kantrybę ir orientavimosi įgūdžius miške.

Kaip tikri, gamtą mylintys poilsiautojai, prieš žygį sutvarkėme netoliese esančią, o šiuo metu rečiau lankomą, atokvėpio vietą. Pasidžiaugėme, kad šiukšlių radome nedaug.
   Pradėję žingsniuoti miško takais, planavome įveikti numatytus 3 kilometrus labai greitai ir lengvai, tačiau gamta ir yra tuo įdomi, kad pateikia daug netikėtumų. Teko kopti į šlaitus, įveikti raguvas, pereiti per upokšnius permestais rąstais. Įspūdžius paliko netikėtai iš pakrūmės iššokusi stirna, pakelyje aptiktas laputės urvas, taip pat miškininkų iškelti smulkiesiems ir stambesniems giesmininkams inkilai, jau prasiskleidę pirmieji pavasariniai augalai, skruzdėlynuose triūsiančios darbštuolės, žolėse ropinėjantys vikrūs driežiukai. Visi mielai sustojo ant Padubysio piliakalnio, kuris dar vadinamas Kaukuro kalnu, bendrai nuotraukai ir atokvėpio minutei. Pasigėrėję nuostabiomis Dubysos slėnio lankomis, leidomės į gūdžius brandžius eglynus, kalvose augančius lapuočių miškelius.
   Į poilsiavietę sugrįžome šiek tiek pavargę, tačiau linksmi ir savimi besididžiuojantys, kad įveikėme nelabai lengvą gamtinį maršrutą. Visų laukė turistinė vakarienė prie laužo: kepėme dešreles, virėme žemuogių arbatą ir, be abejo, dalinomės dienos įspūdžiais.
   Ir vaikai, ir suaugusieji vieningai sutaria, kad tokios „žaliosios“ pamokos yra labai įdomios ir naudingos, nes jų metu išmokstame ne tik pažinti mus supančią aplinką, bet ir ugdyti turistinius įgūdžius, mokytis kultūringo ir saugaus elgesio gamtoje.