Vėluojant mokyklų finansavimui, ieškoma nestandartinių sprendimų

Šalies ugdymo įstaigose daugėjant naujų viruso plitimo atvejų, mokyklos vis aktyviau ruošiasi galimam nuotoliniam mokslui. Anot švietimo ekspertų, sklandžiam pasirengimui mokymui namuose koją kiša vėluojantis skaitmeninio turinio finansavimas.

Mokyklos ruošiasi iš anksto

Tris mėnesius trukusio nuotolinio ugdymo metu mokytojai labai greitai prisitaikė prie naujų darbo sąlygų. Pamokų vedimas, užduočių skyrimas, bendravimas elektroninėse platformose tapo nauja realybe. Išmokusi karantino pamokas, švietimo bendruomenė siekia dar geriau pasiruošti galimai nuotolinio mokslo pradžiai.

Pasak Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktoriaus Zenono Pošiūno, mokyklos bendruomenė jau yra numačiusi platformas, kurias naudotų prasidėjus naujam karantinui. Aktyviai rūpinamasi mokytojų informacinių technologijų kvalifikacijos kėlimu, rengiami planai kompiuterinės technikos pirkimui.

„Taip pat siekiame mokykloje įrengti STEAM klasę, joje įdiegtos technologijos sudarytų galimybę organizuoti hibridines pamokas: dalis moksleivių dalyvautų klasėje, likę moksleiviai pamoką galėtų stebėti nuotoliniu būdu”, – kalba Z. Pošiūnas.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus pradinių klasių mokytoja ekspertė Rūta Filončikienė tiki, kad, vėl sugrįžus mokytis prie ekranų, tokios sumaišties kaip buvo pavasarį jau nebus. Tik ji akcentuoja mokinių psichologinio pasiruošimo svarbą.

„Turbūt svarbiausias – psichologinis mokinių nuteikimas, kad niekas nesikeis, pamokos nenutrūks, bendravimas vyks, susitiksim kasdien, tik vėl laikinai kitokia forma. Vaikai labai nenori vėl likti namuose“, – komentuoja R. Filončikienė.

Diegiami atnaujinimai

Galimam nuotolinio mokslo scenarijui ruošiasi ir elektroninių mokymosi platformų vystytojai. Anot TAMO grupės vadovo Edgaro Jasalinio, visą vasarą įmonė atsakingai ruošėsi galimam antrajam karantinui, kad jo metu galėtų užtikrinti sklandų ir efektyvų mokymo procesą.

„Ne tik serverių resursus pritaikėme didesniems vartotojų srautams. Siekdami palengvinti mokytojų darbą taisant užduotis, elektroninės mokymosi aplinkos EMA temas papildėme automatiškai taisomomis užduotimis. O tam, kad komunikacija TAMO elektroniniame dienyne būtų efektyvesnė, netrukus įdiegsime ir patogesnį žinučių valdymo modulį“, – pasiruošimo darbus pristato E. Jasalinis.

Jo teigimu, mokytojams greičiau pasiruošti pamokoms taip pat padės virtualiame pamokų tvarkaraštyje integruota „Microsoft Teams“ susitikimų kūrimo platforma.

Laukia finansavimo

Švietimo bendruomenė ne tik ruošiasi visiems galimiems mokslo metų scenarijams, tačiau ir laukia žadėto papildomo finansavimo skaitmeniniam turiniui. Praėjus pirmajam mokslo metų mėnesiui, numatyti pinigai mokyklų vis dar nėra pasiekę. Šiaulių rajono Aukštelkės mokyklos direktorius Vaidas Bacys nerimauja, kad taip gali nukentėti lėšų panaudojimo efektyvumas.

„Mokyklos jau dabar patiria nemažai iššūkių, ruošiasi visiems įmanomiems scenarijams. Stringantis finansavimas neleidžia išbandyti norimų skaitmeninių platformų ir tinkamai pasiruošti naujam nuotolinio mokslo etapui“, – pristato V. Bacys.

Stringant ministerijos mokėjimams, prie situacijos turi prisiderinti pačios mokyklos ir elektroninių mokymosi platformų kūrėjai. Pritaikę lanksčias atsiskaitymo sąlygas, verslininkai jau nuo mokslo metų pradžios suteikė mokykloms prieigas prie skaitmeninių mokymosi priemonių.

„Karantino laikotarpis mus išmokė greitai prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir operatyviai pasiūlyti sprendimus. Nors finansavimas užtruko, pasirūpinome, kad mokytojai ir moksleiviai jau nuo mokslo metų pradžios galėtų naudoti kokybišką skaitmeninį turinį. O apmokėjimą mokyklos atliks tuomet, kai gaus numatytas lėšas“, – kalba TAMO grupės, kuriai priklauso elektroninės mokymosi aplinkos EMA ir „Egzaminatorius“, vadovas.

 

Vaida Sindaravičiūtė-Kuosė