V. Sutkus: Lietuvos verslas imasi peržiūrėti reklamos biudžetus šalies žiniasklaidos naudai

Maždaug ketvirtadalį Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) sukuriančios įmonės, priklausančios Lietuvos verslo konfederacijai (LVK), telkiasi bendram tikslui – padėti sudėtingą ekonominę situaciją išgyvenančiai šalies žiniasklaidai.

LVK prezidentas Valdas Sutkus kreipėsi į konfederacijos narius su prašymu peržiūrėti šiems metams suplanuotus reklamos biudžetus, siekiant maksimalią jų dalį nukreipti Lietuvos žiniasklaidos priemonėms.

„Koronaviruso plėtra paralyžiuoja mums įprastą gyvenimą ir keičia ekonomikos judėjimo kryptį neigiama linkme. Bene sunkiausia šiuo laikotarpiu yra žiniasklaidai. Matome, kad milžinišku tempu šiuo metu dirbančios redakcijos ieško išgyvenimo galimybių. Būtina vienytis tam, kad galėtume kartu išgyventi šį krizinį metą“, – sako V. Sutkus.

Rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenimis, per metus šalies žiniasklaidos priemonėms skiriama apie 100 mln. eurų reklamos lėšų. Pasak konfederacijos vadovo, būtent verslo reklamos biudžetai yra patys didžiausi ir jų atšaukimas gali turėti reikšmingiausią įtaką žiniasklaidos priemonių išlikimui.

„Lietuvos verslo konfederacijos nariai ruošiasi peržiūrėti suplanuotus reklamos biudžetus, kad šie būtų maksimaliai nukreipti mūsų šalies žiniasklaidai. Tikimės, kad tokios pastangos padės prislopinti žiniasklaidai tenkantį ekonominį smūgį ir užtikrins, kad ši demokratinei visuomenei kritiškai svarbi institucija galėtų be trukdžių ir toliau tęsti savo svarbią misiją“, – teigia LVK prezidentas.

LVK taip pat parengė bei Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Seimui pateikė pasiūlymus kritinės situacijos suvaldymui.  

Valstybės paramos būdais galėtų tapti supaprastinti viešieji pirkimai informacijos sklaidai apie valstybės institucijų naujienas, valstybės užsakomos socialinės reklamos kiekio padidinimas bei komunikacijos biudžetų nukreipimas iš tarptautinių media kanalų į lietuviškus. Reikšmingą televizijos išlaidų dalį sudaro įmokos Susisiekimo ministerijos valdomai AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ už TV programų signalo siuntimą bei įrangos talpinimą. Ekstremalios situacijos laikotarpiu Vyriausybė turėtų radikaliai sumažinti šias įmokas.

„Dėl gyventojų leidžiamo laiko namuose, žiniasklaidos skaitomumas, žiūrimumas ir klausomumas sparčiai auga bei reikalauja kokybiško ir operatyvaus darbo, tačiau žiniasklaidos įmonės netenka didžiosios dalies savo pajamų, dėl to mažėja ir pajėgumai, – tikina V. Sutkus, – mažėjant pajamoms, sąnaudos žiniasklaidoje mažinamos negali būti dėl paprastų priežasčių. Sąnaudų mažinimas reikštų mažesnę žinių sklaidą, o žmonėms,  esant karantino režime, žinios yra itin svarbios. Be to, ekstremalios situacijos laikotarpiu, žiniasklaidos priemonių sąnaudos gali net išaugti. Juk siekiant užtikrinti žinių nenutraukiamumą visos žiniasklaidos priemonės turi išlaikyti pakankamą darbuotojų skaičių, kurie galėtų vienas kitą pavaduoti.“

LVK yra pasirengusi aktyviai įsitraukti į Lietuvos žiniasklaidai kilusių finansinių problemų sprendimo klausimo svarstymą.

Lietuvos verslo konfederacija priklauso Tarptautiniams prekybos rūmams (angl. International Chamber of Commerce – ICC) ir yra didžiausia paslaugų, prekybos ir aukštųjų technologijų įmones vienijanti verslo organizacija Lietuvoje.