Sporto sales užkariauja boksas: nauja mada ar puiki viso kūno treniruotė?

Įvairių rūšių boksas – tai šiuo metu žaibišku greičiu populiarėjantis sportas tarp pramogų pasaulio atstovų ir ne tik. Jam neatsispyrė ir žinoma dainininkė Baiba Skurstenė-Serdiukė, nors prisipažįsta, kad meilė šiam sportui gimė ne nuo pirmos treniruotės. Dabar atlikėja džiaugiasi bokso pagalba ne tik sutvirtėjusi, bet ir nugaros skausmų atsikračiusi. Daugkartinis Muay Thai turnyrų nugalėtojas ir asmeninis treneris Elanas Gaidzys kviečia artimiau susipažinti su boksu. Ir ne tik vyrus, bet ir moteris.

Bokso treniruotės metu yra sujungiamos įvairios sporto šakos. Tokios treniruotės metu išjudinami visi kūno raumenys, o treniruočių spektras – išties labai platus. Intensyvumas taip pat gali labai svyruoti – nuo mažiausio iki didžiausio. Nuobodumas ir monotoniškumas yra šio sporto visiškos priešingybės.

Baiba Skurstenė-Serdiukė: boksas palengvino nėštumą

Dainininkė Baiba Skurstenė-Serdiukė boksu užsiiminėja 4 metus. Tiesa, šiuo metu dėl motinystės treniruotes sustabdė.

„Į boksą mane atvedė širdies draugas. Tuo metu, prieš kokius 4 m., kaip tik ieškojau naujos sporto šakos, kurią norėjau išbandyti – jis pasiūlė kikboksą“, – teigia dainininkė.

Ji atvirauja, kad iš pradžių ši sporto šaka jai net nelabai patiko. Tačiau, būdama iš tų žmonių, kurie nemeta naujos veiklos, susidūrę su pirmaisiais iššūkiais, treniruotes tęsė, kol jai pradėjo sektis. Kartu su sėkme gimė ir meilė šiam sportui.

„Tuo metu tarp merginų boksas nebuvo labai populiarus. Apskritai apie jį nelabai kas ir kalbėjo. Greitai pajutau, kad sportuojant dirba absoliučiai visi raumenys, apie kuriuos tuo metu net nežinojau“, – pripažįsta dainininkė.

Užsiimdama šia sporto šaka, B. Skurstenė-Serdiukė ilgainiui pastebėjo, kad praėjo nugaros skausmai. Anot jos, tai kur kas palengvino ir nėštumo laikotarpį, kai nereikėjo kęsti didelių nugaros skausmų.

Universalus sportas

„People fitness“ klubo treneris E. Gaidzys teigia, kad boksas pirmiausia naudingas psichologiškai. Žmonės ateina pailsėti, turi galimybę skirti visą laiką tik sau, negalvoja apie darbus ir rūpesčius. Šis sportas padeda atsiriboti nuo išorinio pasaulio. Taip pat priduria, jog, vertinant iš fizinės perspektyvos, boksas naudingas, nes sportuojant dirba tiek raumenys, tiek smegenys, lavinama koordinacija ir ištvermė.

„Žinoma, kiekvieną žmogų jis veikia skirtingai, nes kažkam trūksta ištvermės, kažkam – raumenų tonuso. Boksuojantis yra galimybė intensyviau treniruoti reikiamą kūno sritį, tad tai yra visapusiškai naudingas sportas. Didžiausias bokso privalumas, kad tokios treniruotės metu ne tik dirba visas kūnas, bet ir pasiekiama pusiausvyra tarp kardio ir jėgos treniruočių. Kad ir kaip būtų, ši sporto šaka nėra rekomenduojama tiems žmonėms, kuriems psichologiškai arba fiziškai yra sudėtinga turėti fizinį kontaktą su mažai pažįstamu žmogumi“, – tikina treneris.

Užsiima žmonės, mėgstantys iššūkius

Trenerio teigimu, įvairių rūšių bokse, kaip ir kitose sporto šakose, yra reikalinga disciplina, tačiau vien to neužtenka. Šioje sporto šakoje taip pat vienas svarbiausių dalykų yra stiprus charakteris – ypatingai tada, kai norima dalyvauti įvairiose varžybose. „Šiuo sportu užsiima tie žmonės, kurie mėgsta iššūkius gyvenime“, – sako E. Gaidzys.

Boksą, kaip ir kitas sporto šakas, lydi įvairiausi mitai. Populiariausias jų, kad boksas skirtas tik vyrams. Anot trenerio, tai mitas, kuriuo galbūt kartais mėginama pateisinti dvejones dėl sporto treniruočių. „Merginos turi lygiai tiek pat galimybių kaip vaikinai, ir yra visuomet laukiamos“, – pabrėžia treneris.

Populiarumas socialinių tinklų dėka

Nesunku pastebėti, kad šiuo metu boksu užsiima itin daug pramogų pasaulio atstovų, tačiau turbūt daugelis mūsų ir savo pažįstamų rate atrastume žmogų, išbandžiusį šią treniruočių rūšį. E. Gaidzio teigimu, bokso išpopuliarėjimui daug įtakos padarė įvairūs socialiniai tinklai, sportui skirtos paskyros. „Prie bokso populiarumo daug prisidėjo ir Muay Thai populiarinimas mūsų šalyje“, – tikina treneris.

Muay Thai, arba tailandietiškas boksas, – tai iš Siamo karalystės (dabartinio Tailando) kilęs kovos menas, paremtas smūgiais keliais, alkūnėmis, kojomis ir rankomis. Muay Thai treniruotės ne tik gerina fizinę formą ir ištvermę, bet ir padeda įgyti savigynos pagrindų ir atitrūkti nuo kasdienybės.

Treneris sako, kad daugeliui žmonių buvo atradimas, jog sportas nėra vien tik privaloma pareiga, norint turėti dailias kūno formas, bet tai gali būti puikus būdas praleisti laisvalaikį, kartu tobulėjant fiziškai.

„Norint pradėti bokso treniruotes, didelio pasiruošimo nereikia. Užtenka noro bei užsidegimo, o visa kita išsiugdys savaime – tereikia pasisemti daug motyvacijos ir įdėti į šiek tiek pastangų“, – drąsiau žiūrėti į boksą ragina E. Gaidzys.

Džiugins sudegintų kalorijų skaičius

„Daugelio moterų pagrindinis tikslas sportuojant yra svorio metimas. Žinoma, sudegintų kalorijų skaičius yra ne mažiau svarbus ir bokse. 50-65 kg sverianti moteris per 60 minučių treniruotę gali sudeginti net iki 550 kalorijų, priklausomai nuo treniruotės intensyvumo“, – tikina treneris.

Lyginant su kitomis treniruotėmis, ši sporto šaka padeda sudeginti kur kas daugiau kalorijų negu kitos – prilygsta itin stiprios aerobikos treniruotės intensyvumui, slidinėjimui ar greitam bėgimui.

Bokso treniruočių metu paprastai vyksta darbas su svoriais, ritmine gimnastika bei treniruojamaisiais pratimais, kurių metu auginami bei formuojami raumenys ir ištvermė. Nors per bokso treniruotę ir yra dirbama su visais kūno raumenimis, didžiausias krūvis tenka rankų raumenims, klubams ir krūtinei. Raumenys tokių treniruočių metu yra auginami greičiau negu bėgiojant ar važinėjant dviračiu.

Šis sportas padeda ne tik lieknėti, bet ir susidoroti su kasdieniais rūpesčiais –stresu arba pykčiu. Lietuvoje merginos dažniausiai renkasi Muay Thai arba kikbokso treniruotes.

10 faktų apie boksą:

  1. Boksas tapo legalus 1901 metais.
  2. Populiariausia sporto šaka kine – boksas.
  3. Yra dvi boksavimosi rūšys – profesionalus ir mėgėjiškas.
  4. Boksavimosi pirštinės yra kur kas pavojingesnės nei pats smūgis – jos naudojamos ne apsaugoti nuo smūgio rankas, bet padidinti smūgio jėgą.
  5. Boksas buvo ir yra pasaulinė sporto šaka, kurią sudaro skirtingos jo rūšys įvairiose šalyse, tarp jų Tailande, Nigerijoje ar Didžiojoje Britanijoje.
  6. Nepaisant minimalių apribojimų, anksčiau bokso kovos dažnai baigdavosi mirtimi, nes smūgiuoti buvo leidžiama ne tik kumščiais, bet ir galva, kojomis, alkūnėmis.
  7. Kovos neturėdavo laiko apribojimų, tęsdavosi tol, kol vienas boksininkų nebepajėgdavo kovoti.
  8. Pagrindinės kovos menų rūšys, susijusios su boksu – tai boksas, kikboksas, Muay Thai, MMA, K-1, piloboxingas.
  9. Besitreniruojantys Muay Thai, sustiprėja ne tik fiziškai, bet ir morališkai, emociškai.
  10. Ši sporto šaka naudinga ir kasdieniame gyvenime: ji lavina sugebėjimą greitai priimti sprendimus bei orientuotis svetimoje aplinkoje.

Šaltinis: www.benu.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*