Seminaras „Informacinių technologijų taikymas patirtiniame ugdyme“

 Š. m. vasario 26 d. Raseinių rajono savivaldybės švietimo įstaigų atstovai rinkosi į Prezidento Jono Žemaičio gimnaziją, kur vyko projekto „Lyderių laiko 3“ mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys „Informacinių technologijų taikymas patirtiniame ugdyme“. Užsiėmimus vedė lektorius iš Nidos Norbertas Airošius. Jis išskyrė ankstesnių mokymų, kurie vyko vasario 5 dieną, pagrindinius akcentus. Lektorius akcentavo svarbiausias idėjas apie patyriminį ugdymą, jo sampratą, prisiminė Raseinių rajono savivaldybės pokyčio projekto temą, aptarė eigą bei aktualijas.

   Pranešėjas pabrėžė, kad labai svarbus yra mokytojo pasitikėjimas naudojantis pažangiomis IKT pamokoje. Tarptautinių tyrimų duomenimis tikslingas IKT naudojimas gerina klasės atmosferą, bendradarbiavimą, įsiminimą, supratimą, savarankišką mokymąsi ir didina motyvaciją mokytis. Sparčiai tobulėjant edukacinėms technologijoms atsiranda naujų, žaismingų ir įdomių IKT įrankių, kurie padeda lengviau ir paprasčiau organizuoti įdomias mokymo ir mokymosi veiklas.

   Lektorius supažindino su įvairiais IKT įrankiais: Wolframalpha, Blendspace, Classroomscreen. Taip pat pademonstravo skaitmeninių įgūdžių ugdymo metodus: skaitmeninių istorijų kūrimo Storybird, Storyjumper, 3D objektams kurti išbandytas Tinkerkard įrankis. Labiausiai mokymo dalyvius sužavėjo „Google Classroom“ žiniatinklio paslauga, kurios tikslas – supaprastinti užduočių kūrimą, platinimą ir klasifikavimą tarp mokytojų ir mokinių. Mokymo dalyviai turėjo galimybę išbandyti vertinimo ir grįžtamojo ryšio įrankius: Classdojo, Google Forms, Quizzizz, Mentimeter, o atsipalaidavimui naudojo Weavessilk įrankį. Informacijai pateikti siūloma naudoti virtualią lentą Padlet. Mokymų metu naudojomės GIF bei įvairiais kitais šaltiniais.

   Visiems pedagogams žinoma tiesa, kad naudodami IKT įrankius sukuriame galimybę mokiniams dirbti ir mokytis kitaip: ieškoti, tyrinėti, atrasti, daryti išvadas, plėtoti kūrybines galias bei individualizuoti ir diferencijuoti mokymo(si) procesą. Įrankiai suteikia neribotas galimybes mokytis įvairių dalykų, skaityti el. knygas, žymėtis idėjas bei pastabas, rinkti tekstą, dalintis informacija, fotografuoti, piešti, kurti ir kt. Sistemingai ugdant mokinių naudojimąsi įvairiais IKT prietaisais ir programomis atsiranda galimybė stiprinti mokinių žinias ir sugebėjimus.

Ingrida Račickienė, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė, projekto „Lyderių laikas 3“ rajono Savivaldybės kūrybinės komandos narė

Raseinių rajono savivaldybė