Net 8 keturračių ir motociklų vairuotojai buvo nubausti per bendrą Valstybinių miškų urėdijos miškininkų, policijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Aplinkos apsaugos departamento darbuotojų reidą, kuriame penktadienį dalyvavo 18, o šeštadienį – 20 ekipažų. Beveik visi pažeidėjai vairavo keturračius neturėdami tam teisės ar transporto priemonės dokumentų, vienas motociklo vairuotojas buvo nepilnametis. Bauda vieno keturračio vairuotojui bus paskirta ir už miško paklotės niokojimą.
Reidas dvi dienas vyko Valstybinių miškų urėdijos Nemenčinės, Šalčininkų, Dubravos, Trakų ir Kretingos regioninių padalinių teritorijose, kur dažniausiai galingais keturračiais ar krosiniais motociklais vairuotojai niokoja valstybinius ir privačius miškus.
„Pasivažinėjimas keturračiais kasmet tampa populiaresnis ir pastebime, kad vis daugiau keturračiais važinėjančių vairuotojų nesirenka važiuoti keliais, o atvirkščiai – niokoja miško paklotę važiuodami tiesiai per miškus, draustinių šlaitus ar net pažintinius takus, ne kartą miškininkai rado ratais išdraskytus neseniai pasodintus medelius. Labiausiai miškų paklotė suniokojama, kai važinėjamasi po lietaus, esant šlapiai žemei – tuomet paliekamos ypač gilios provėžos.
Prasidėjus keturračių sezonui pradedame stebėti miškus, miškininkai stato miškuose ženklus, draudžiančius važiuoti keturračiais, tačiau šis bendras miškininkų, pareigūnų ir aplinkosaugininkų reidas – kol kas didžiausia prevencinė priemonė prieš keturračių motociklų vairuotojų vykdomus Kelių eismo taisyklių ir aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimus. Ateityje tokių reidų surengsime dar ne vieną“, – sakė Valstybinių miškų urėdijos vadovas Valdas Kaubrė.
Nors reido metu buvo nustatyti 8 pažeidėjai, didžioji dalis keturračių vairuotojų turėjo tvarkingus transporto priemonių dokumentus ir teises juos vairuoti.
“Negalime pro pirštus žiūrėti į gamtos niokojimą, atvirkščiai – visi kartu turime ją tausoti. Šie pažeidėjai ir toliau bus mūsų akiratyje, aktyviai bendradarbiausime su socialiniais partneriais”, – sako policijos generalinis komisaras Renatas Požėla.
Pasak V. Kaubrės, miškininkai tikisi, kad keturračių vairuotojų sąmoningumas ir atsakomybė už aplinką, kurioje jie važinėja – didėja, nes kasmet įrengiama vis daugiau trasų, skirtų važinėtis keturračių ir motociklo sporto entuziastams, todėl, galėdami rinktis legalias trasas, nevažinės bekele po miškus, darydami žalą gamtai.
„Reidas vyko daugelyje Lietuvos vietų, tarp jų – ir Panerių erozinio kalvyno kraštovaizdžio draustinyje, Griovių valstybiniame geomorfologiniame draustinyje. Dirbdami pamatėme, kad žmonės, neleistinose vietose važinėdami keturračiais, kelia grėsmę gražiausiems gamtos kampeliams. Nors yra draudžiama važinėti kraštovaizdžio draustiniuose, pažintiniais takais, prie piliakalnių, kitose saugomose teritorijose, kai kurie keturračių vairuotojai į tai nekreipia dėmesio. Tarkim, važiuojant kalnu, slenka kalno šlaitas ir padaroma žala kultūriniam sluoksniui, kuris šlaituose slepiasi labai negiliai. Be to, suardžius velėną formuojasi erozijos židiniai ir kyla grėsmė nuslinkti šlaitams“, – sako Aplinkos apsaugos departamento direktorė Olga Vėbrienė. Taigi, pabrėžia Departamento vadovė, svarbu, kad vairuotojai kraštovaizdžio draustiniuose elgtųsi atsakingai ir važinėtų servitutiniais keliais.
Važiavimo keturračiais taisykles reglamentuoja Kelių eismo taisyklės – keturračiais galima važiuoti tais pačiais keliais, kaip ir kitoms motorinėms transporto priemonėms. Tai reiškia – draudžiama važinėti bekele ir natūralia miško paklote.
no images were found