Netipinė vasara Baltijos šalių gyventojus paskatino atrasti vandens transportą

Turizmo ir aviacijos sektoriai šiemet itin smarkiai pajautė gniuždančią pandemijos įtaką verslui. Vien per pirmąjį pusmetį Lietuvos erdvėje skrydžių buvo užfiksuota perpus mažiau. Ribojimai keitė žmonių kelionių planus, bet suteikė galimybę atrasti alternatyvius maršrutus ir vandens transportą, kuriuo vasarą buvo itin patogu aplankyti Vokietiją ir Skandinaviją.

Net ir karantino sąlygomis jūrų keliai išliko patikima ir saugi jungtis su pasauliu,  o vasarą sušvelninus kelionių apribojimus keltai tapo svarbia susisiekimo linija su Šiaurės ir Vakarų Europa ir atostogaujantiems. „Daliai žmonių tapome tuo langu, kuris atsidarė užsivėrus lėktuvų durims“, – pastebi Vaidas Klumbys, vieno didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS  viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovas Baltijos šalims.

Keltai išplėtė kelionių automobiliu galimybes

Pandemija visame pasaulyje turėjo įtakos žmonių judėjimui ir keleivių srautams. DFDS keltuose vasarą keleivių taip pat buvo mažiau. Bendrovės duomenimis, šią vasarą iš Klaipėdos į Karlshamno uostą Švedijoje ir į Kylio uostą Vokietijoje plaukė šiek tiek mažiau nei 30 proc. keleivių nei įprastai.

„Per pandemiją švedai ir danai dėl saviizoliacijos Lietuvoje reikalavimų labiausiai ribojo savo galimybes svečiuotis Lietuvoje, gerokai mažiau sulaukėme ir vokiečių. Užtat dalyje maršrutų pastebimai padidėjo lietuvių, latvių, estų srautai. Tam įtakos turėjo Baltijos šalių kelionių burbulas, patogūs kelionių į Vokietiją ir Skandinaviją maršrutai, pasikeitusi konkurencinė aplinka ir keltų su labiau išplėtotu keleivių servisu pastatymas kai kuriuose maršrutuose. Pavyzdžiui, maršrutu iš Paldiskio (Estija) į Kapelskarą (Švedija) mūsų keltais šią vasarą plaukė per 60 proc. daugiau keleivių nei pernai. Padaugėjo keliaujančių su automobiliais“, – dalijasi V. Klumbys.

Atsakė į tūkstančių keleivių klausimus, o vienai – padėjo pagimdyti laive

Per karantiną keltų operatorius gerokai išplėtė savo skambučių centro komandą, kad padėtų užsienyje dirbantiems Lietuvos ir kitų šalių piliečiams saugiai grįžti namo. „Kitose šalyse dirbantys lietuviai sudaro nemažą dalį nuolatinių mūsų keleivių. Norėdami gauti naujausią ir patikimą informaciją apie savo keliones, jie pirmiausia kreipėsi į mus. Padėjome klientams pakeisti jų kelionių planus, rasti geriausius maršrutus, saugiai pasiekti kelionės tikslą“, – sako DFDS atstovas. Pasak V. Klumbio, vasara skambučių centre buvo ne mažiau intensyvi negu pavasaris, kai visoje Europoje vyko dideli pokyčiai reaguojant į pandemijos grėsmes.

Daugiausia užklausų sulaukta apie su Covid-19 virusu susijusius draudimus, kelionių sąlygas kelte ir saugumo užtikrinimo procedūras. DFDS komanda nuolat sekė Pasaulio sveikatos organizacijos ir atskirų valstybių vyriausybių skelbiamą informaciją ir priimamus sprendimus – darbuotojai buvo pasiruošę atsakyti į įvairius klausimus, ne tik susijusius su kelionėmis keltais. Iš viso skambučių skaičius šiemet buvo trigubai didesnis, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, o vien per vasarą užfiksuoti 14 224 atsakyti skambučiai, kurie padėjo keliaujantiems ar planuojantiems keliones susidaryti tikslesnį situacijos vaizdą ir priimti tinkamus sprendimus.

Vis dėlto įspūdingiausiu šių metų iššūkiu DFDS atstovas vadina situaciją, kai kelte „Regina Seaways“ liepos pabaigoje, padedant šeimos gydytojai iš Vokietijos, laivo įgulai teko priimti gimdymą. Pasak V. Klumbio, toks įvykis buvo pirmasis per 20 kompanijos veiklos metų Lietuvoje. Lietuvių porai gimė sveika mergaitė, visa šeima saugiai pasiekė krantą.

Saugumą užtikrina griežtos procedūros

  1. Klumbys atkreipia dėmesį, kad DFDS vasarą pradėjo ir rudens sezone toliau žada taikyti lanksčią kelionės datos keitimo politiką: „Suprantame savo klientų nerimą dėl ateities neapibrėžtumo, todėl suteikiame jiems galimybę be papildomo mokesčio kartą pakeisti kelionės datą“, – tvirtina pašnekovas.

DFDS viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovas Baltijos šalims pabrėžia, kad keleivių saugumą keltuose ir toliau užtikrina griežtos saugumo priemonės ir įgyvendinti reikalavimai. Laivuose sumažinta vietų keleiviams, kitaip teikiamos ir aptarnavimo paslaugos: keltuose veikiančiuose savitarnos restoranuose keleiviams maistą įdeda įgulos nariai, parduotuvėse ir bendrose erdvėse privalu dėvėti apsauginę veido kaukę, pasikeitė – padažnėjo ir sugriežtėjo – ir įprastos tvarkymo ir dezinfekavimo procedūros.

Keltuose dirbanti įgula apmokyta padėti keleiviams laikytis saugaus atstumo, pagelbėti ir priminti apie būtinus saugos reikalavimus, saviizoliacijos taisykles, kontaktų centro žmonės informuoja apie privalomą elektroninės Lietuvos nacionalinio visuomenės sveikatos centro anketos užpildymą dar prieš patenkant į keltą. „Visi suprantame, kad bent kurį laiką nebebus kaip anksčiau, todėl visas per vasarą pritaikytas saugumo priemones stengiamės padaryti nuolat galiojančiomis. Patys laikomės visų reikalavimų, tą patį padedame daryti ir klientams“, – sako V. Klumbys. 

Nauja darbo tvarka, pradėta taikyti vasarą, galios ir rudens sezono metu. Anot V. Klumbio, iššūkių buvo daug – įgulos turėjo dirbti ypatingomis sąlygomis ir kartu stebėti, kaip prie pasikeitusių aplinkybių prisitaikė keleiviai. Patirtį DFDS komanda laiko vertinga pamoka, kuri padėjo geriau pasiruošti rudens-žiemos sezono netikėtumams ir galimiems iššūkiams.