LRT kviečia keisti požiūrį į darbuotojus su negalia

Eglė Jarmolavičiūtė, Justino Stacevičiaus/LRT nuotrauka

Nuostatas griaunanti iniciatyva

„DUOday“ – tai Europoje jau daugiau nei dešimtmetį organizuojama iniciatyva, per kurią žmonės su negalia vyksta į įmones ir praleidžia dieną stebėdami darbuotojus ir kartu atlikdami užduotis įvairiose darbo vietose. Tai proga įmonių darbuotojams ir organizacijoms susipažinti su žmonių su negalia gebėjimais ir talentais, o pastariesiems –  pamatyti įvairias darbo vietas.

Lietuvoje pirmąkart organizuojamos „DUOday“ dienos iniciatorė – socialinė įdarbinimo agentūra „SOPA“, kuri jau 13 metų padeda žmonėms su negalia susirasti darbą.

„Šia iniciatyva norime atkreipti dėmesį į aktualią žmonių su negalia įdarbinimo problemą. Nors darbdaviai skundžiasi nerandantys darbuotojų, žmonės su negalia sunkiai randa kelią į darbo rinką. Turinčiųjų negalią nedarbas siekia net 70 proc. , o  35 proc.  žmonių su negalia gyvena žemiau skurdo ribos“, –  pažymi VšĮ „SOPA“ vadovė Jurgita Kuprytė.

Pasak jos, egzistuoja daugybė stereotipų apie žmones su negalia, kurie dažnai prasilenkia su realybe. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, net 74 proc. žmonių su negalia judėjimui nėra būtinas vežimėlis ir jų negalia nėra kaip nors kitaip matoma. „Tai, kas nėra pažįstama, dažnai ir gąsdina, nes nesusidūrę su negalią turinčiais darbuotojais darbdaviai nežino, ko iš jų tikėtis, kaip negalia paveiks jų produktyvumą, kokio reikia darbo sąlygų pritaikymo. Todėl šia iniciatyva siekiame laužyti stereotipus, padedame žmonėms susitikti darbo aplinkoje ir geriau pažinti vieniems kitus“, – sako  J.Kuprytė.

Siekia parodyti turinčiųjų negalią talentus

Vienas iniciatyvos siekių yra suteikti galimybę žmonėms su negalia pažinti įmonę iš vidaus ir  „pasimatuoti“ savo svajonių profesiją. Iniciatyvos dalyviai galės išmėginti įvairiausių krypčių pozicijas, pradedant nuo paprastesnio pobūdžio darbų, tokių kaip padavėjo ar geležinkelio pervažininko, iki aukštesnių kompetencijų reikalaujančių darbų, kaip programuotojo, marketingo specialisto ar ministro patarėjo.

Kitas iniciatyvos tikslas – suteikti įmonės darbuotojams ir darbdaviams galimybę susipažinti su negalią turinčių asmenų profesiniais gebėjimais ir talentais.Dizaino agentūroje „Critical“ talentingas Dauno sindromą turintis Titas kūrybininkų aplinkoje turėjo galimybę pademonstruoti savo ypatingą sugebėjimą –kurti komiksų istorijas apie jį supančią aplinką.

Prie pirmosios „DUOday“ iniciatyvos Lietuvoje prisijungė:

LRT, advokatų kontora „Elex Valiunas“, Užsienio reikalų ministerija, „Comfort hotel“, viešbutis „ibis Vilnius centre“, „Lietuvos geležinkeliai“, „Swedbank“ „Telia Lietuva“, Vilniaus miesto savivaldybės administracija, „Simplanova“, „CV online“, „15 min.“, „Lietuvos paštas“, „Transvera“, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, „Western Union Processing Lithuania“, „Pietausim“, Europos socialinio fondo agentūra, „Rimi Lietuva“, dizaino agentūra „Critical“, pietų restoranas „Maisto ritmu“, „Baltic Master“, Valstybinė augalininkystės tarnyba prie ŽŪM, „Pirmas blynas“.

Virginija Bunevičiūtė

Atstovė ryšiams su visuomene

Šaltinis: lrt@lrt.lt www.lrt.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*