Laikas keisti ratus. Vėluoti – brangu

Shutterstock nuotr.
 

Lapkričio 10-oji – tai diena, kurią vairuotojai, išvažiavę į kelią automobiliu su vasarinėmis padangomis, rizikuos ne tik gauti 30–40 eurų baudą, bet ir sulaukti techninės apžiūros anuliavimo.

Kadangi padangos – vienintelė automobilio dalis, kuri turi tiesioginį ryšį su važiuojamąją kelio dalimi ir yra viena pagrindinių automobilio dalių, nuo kurios priklauso važiavimo kokybė ir saugumas kelyje, tai keičiantis sezonams, būtina jas pasikeisti. Kelių eismo taisyklės numato, kad Lietuvoje vasarinėmis padangomis galima važinėti tik iki lapkričio 9-osios vakaro.

Ilgesnis vasarinių padangų naudojimo laikas leidžiamas tik motociklininkams. Mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.

Jei pareigūno sustabdytas automobilis neatitiks reikalavimų, nuo transporto priemonės valstybinio numerio bus nuplėštas techninės apžiūros terminą nurodantis lipdukas, perbraukiama techninės apžiūros pažyma, o į duomenų bazę perduota informacija apie techninės apžiūros panaikinimą.

Privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas bus naikinamas, jei:

žiemos sezono metu automobilis, kurio bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, ir (ar) jo priekaba (jei priekaboje įrengti stabdžiai) eksploatuojamas su padangomis, kurios neskirtos važiuoti žiemą, transporto priemonė vasaros sezono metu eksploatuojama su dygliuotomis padangomis arba protektoriaus rašto gylis mažesnis nei nustatyta techniniuose reikalavimuose.

Eksploatuojamo automobilio padangos privalo būti be didesnių pažeidimų. Vienas svarbiausių reikalavimų – šaltuoju metų laiku lengvojo automobilio padangos protektoriaus rašto gylis gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm.

Vairuotojas galės gauti leidimą vieną parą važinėti be techninės apžiūros. Jis šį leidimą gauti galės tuomet, kai, pašalinęs trūkumus, vyks į techninės apžiūros centrą.

Lapkričio mėn. eismo sąlygos tokios, kad, laiku nepakeitus automobilio padangų žieminėmis, kyla grėsmė nuslysti nuo kelio ar, nespėjus sustabdyti, susidurti su priešais stovinčiu automobiliu. Anot draudikų, tai – įprasti lapkričio eismo įvykiai Lietuvos keliuose. Vairuotojams pravartu įsidėmėti, kad po lapkričio 10 d. avarijos atveju draudikai gali neatlyginti padarytos žalos, jei automobilis bus su vasarinėmis padangomis.

Taigi vėlavimas gali labai brangiai kainuoti.