Kledaro neliko, bet vis tiek blogai?

Vasario 16 d. savaitraščio „Alio, Raseiniai“ rašinyje išspausdintame rašinyje „Vaikams – sukiužęs kledaras“ buvo neva susirūpinta, kad 1996 m. gamybos „Renault“ autobusiuku UAB „Raseinių autobusų parkas“ vežioja  moksleivius iš Pagojo ir Grajauskų į Ariogalos gimnaziją, kad tokios blogos būklės  transporto priemonė tiktų šiaudams ar anglims vežti.

   Buvo teigiama, kad „Renault“, kuriuo vežiojami moksleiviai, atrodo kaip ištrauktas iš metalo laužo: suklypusios sėdynės, supuvusios lubos, susidėvėjusi grindų danga, nesandarios durys…  

   Galima suprasti, kad autobusų parkas ir Savivaldybė žaidžia su ugnimi, nes iki nelaimės – visiškai arti.

   Rudenį „Raseinių autobusų parkas“ įsigijo 4 naujutėlaičius „Iveco“ autobusus, bet nuo to kritika neatslūgsta: grįžtama į senas pirkimų istorijas, keliamas klausimas, kodėl buvo skubiai įsigyti nauji autobusai, koks yra jų apkrovimas ir net tvirtinama, kad užtektų ir mažesnių autobusų. Taigi vėl blogai.

   Tačiau grįžkime į dabartį ir apie tai kalbame su UAB „Raseinių autobusų parkas“ direktoriumi Šarūnu Bartkumi.

  – Pirmiausia grįžkime prie moksleivių vežiojimo iš Pagojo ir Grajauskų į Ariogalos gimnaziją. Kaip šiuo metu pasikeitė situacija?

– Problema yra išspręsta. Moksleivių iš Grajauskų sumažėjo, todėl atsirado galimybė skirti mažesnį autobusą. Kaip ir buvau pažadėjęs moksleivių tėvams, nuo naujų mokslo metų pradžios šiam maršrutui buvo skirtas naujesnis, patogesnis 14 vietų autobusas „Ford Transit“.

 – Kaip pertvarkėte keleivių vežimą, kai bendrovės autobusų parkas pasipildė naujais „Iveco“?

– Juos įsigiję atlikome autobusų rotaciją tiek vietinio susisiekimo, tiek specialiuose maršrutuose. Į maršrutus neleidžiami seniausi bendrovės autobusai, juos keičia naujesni.

– Koks yra autobusų apkrovimas važinėjant priemiesčių ir tarpmiestiniais maršrutais?

– Autobusų apkrovimas yra svyruojantis dalykas. Ryte ir po pietų – didžiausi keleivių srautai, nes į mokyklas ir iš jų važiuoja moksleiviai. Priemiesčio maršrutais autobusai važiuoja rotacijos būdu – tai yra vieną dieną vienu maršrutu gali važiuoti 33 vietų autobusas, o kitą – 43. Keleivių skaičiaus srautams įtaką daro gyventojų atlyginimų, pensijų, išmokų mokėjimo dienos, be abejo, ir ligos, kai žmonės vyksta į gydymo įstaigas. Tai ypač jaučiama rudenį ir žiemą.

   Kad reaguotume į visų maršrutų keleivių srautų pasikeitimus, vienas vairuotojas per dieną turėtų disponuoti bent 2 autobusais: ryte – 40, o po pietų – 30 vietų. Tai yra fiziškai neįmanoma. Išimtis – tik miesto maršrutas. Jei didesnį nei 33 v. autobusą vairuojančiam vairuotojui tenka miesto maršrutas, jis dirba 24 vietų autobusu.

– Koks jūsų komentaras į teiginį, kad nauji brangūs autobusai vežiojo orą? Gal iš tikrųjų reikėjo pirkti mažesnius autobusus?

– Didesni autobusai pasirinkti dėl savo patvarumo ir naudojimo perspektyvų. Vidutinės bazės autobusų remontui išleidžiama žymiai daugiau pinigų, nei didžiosios bazės autobusams. Be to, yra taupomas laikas remonto bazėje, nes yra paprasčiau reaguoti į kitų autobusų aptarnavimus ir priežiūrą.

   Užsakomiesiems reisams (ekskursijoms, įvairioms iškilmėms) galime pasiūlyti įvairesnę autobusų gamą: jei autobusu keliauja apie 35–40 asmenų, nereikia siųsti didžiausių 50–53 vietų autobusų.

Vairuotojai ir keleiviai patenkinti naujais autobusais – pirmiausia dėl saugaus ir patogaus važiavimo.

– Kaip reaguojate į formuojamą nuomonę: blogai, kai pasenęs autobusų parkas ir gali nukentėti keleiviai ir taip pat blogai, kai jis atnaujinamas? 

– Tikiu, kad nereikalingos aistros nurims, nes visi nauji pokyčiai susiduria su didesniu ar mažesniu pasipriešinimu ir tik vėliau yra suprantama, kad jie buvo būtini.

   Stengiamės, kad mūsų rajono gyventojai keliautų kuo patogesniais autobusais. Vien šiemet nurašyti 2 dideli (50 vietų) autobusai, kurie buvo pagaminti 1985 ir 1986 metais, bei vienas mažas (20 vietų) autobusas, pagamintas 1990 metais. Į jų vietą buvo paskirti naujesni autobusai. Turime dar ne vieną „nokstantį“ autobusą, kuriems taip pat ateis eilė užleisti pozicijas naujesnėms transporto priemonėms.

Šaltinis: Raseinių rajono savivaldybė