Jokių nuolaidų alkoholiui. Prekybininkai turi kitą planą

fiksavimas

Nuo lapkričio 1-osios – iš parduotuvių alkoholio skyrių dings iškabos su nuorodomis apie gėrimams taikomas nuolaidas. Tiesa, svarstoma, kad spragų liksią, todėl įdėmesni pirkėjai galės nuspėti, kuriam alkoholiui taikoma nuolaida.

„Prie kavos visai tiktų viskis, ar ne?“ – sostinės centre esančioje parduotuvėje praėjusią savaitę perpus atpigintą kavos pakuotę perkančiam vyrui užsiminė pardavėjas.

„Viskis? Brangu“, – numykė pirkėjas. „O pas mus dabar jam kaip tik nuolaida“, – neatlyžo parduotuvės darbuotojas.

Gali būti, kad nuo kitos savaitės panašių pasiūlymų šalies prekybos centruose pagausės. Mat reklamuoti nuolaidas svaigalams etiketėse bus uždrausta, tačiau apie reklamą žodžiu niekur neužsiminta.

Teks pasitelkti išmonę

Prekybininkus nereklamuoti sumažintų alkoholinių gėrimų kainų įpareigojo šiais metais priimtos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos.

Nuo lapkričio pradžios bus draudžiama ne tiktai skelbti apie alkoholinių gėrimų kainų sumažinimą, bet ir rengti konkursus, žaidimus, akcijas ar loterijas, kurios skatintų įsigyti ir vartoti svaigiuosius gėrimus.

Tačiau jau girdėti svarstymų, kad įstatymo formuluotė nevienareikšmiška, todėl tik nuo prekybininkų priklausys, ar jie pasitelks išmonę pirkėjus vienaip ar kitaip informuoti apie nuolaidas gėrimams.

Mažinti kainos nedraus

„Įsigaliojus Alkoholio kontrolės įstatymo pataisai, joje numatytų reikalavimų laikysimės. Kadangi bus draudžiama skelbti apie alkoholinių gėrimų kainų sumažinimą, net kainų etiketėse nenurodysime, kad kurio nors produkto kaina tapo žemesnė nei įprastai“, – sakė „Maximos LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas.

Tačiau jis pabrėžė, kad vis dėlto taikyti nuolaidų alkoholiniams gėrimams įstatymas nedraus.

„Kitaip tariant, nuolaidas savo parduotuvėse taikysime, tad pas mus pirkėjai alkoholinių gėrimų patraukliomis kainomis galės įsigyti

Tačiau nuolaidas pirkėjai turės pastebėti patys“, – kalbėjo R.Gorbačiovas.

Rašys tik galutinę kainą

Kaip aiškino „Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė, nuo lapkričio 1-osios bus draudžiamas bet koks su alkoholiniais gėrimais susijusios akcijos ar kainų pokyčio viešinimas.

Todėl šio tinklo leidinyje ar lentynose pirkėjai matys tiktai galutinę produkto kainą, kurios nebus galima kaip nors išskirti – nei spalva, nei etiketės dydžiu, nei kitokiais atributais.

Gali kilti keblumų

„Tačiau naujasis reguliavimas mums nėra aiškus iki galo. Tarkim, uždrausta organizuoti konkursus, loterijas, akcijas. Kas yra akcija – veiksmas ar nuolaida? Tad kol neišsiaiškinsime, „Mano Rimi“ terminaluose išvis nebus alkoholio pasiūlymų.

Taip pat naujoji tvarka draudžia nurodyti kainos galiojimo terminą, nes tai galima traktuoti kaip akciją.

Tačiau pirkėjas po mėnesio gali ateiti ir reikalauti produkto už tokią kainą, kurią matė prieš mėnesį mūsų leidinyje. Tik ji jau gali būti pasikeitusi, tad tokiu atveju mes būsime apkaltinti pirkėjų klaidinimu“, – apie galimus keblumus kalbėjo G.Bielskytė.

Anot jos, ir toliau bus galima pateikti informaciją apie produktą arba jo savybes. Tarkime, įstatymas nedraus iškabų apie burgundišką ar itališką vyną, todėl tokių reklaminių skelbimų prekybos centruose gali padaugėti.

Laikysis įstatymo

„Mūsų prekybos tinklas ketina laikytis įstatymo, draudžiančio skelbti alkoholinių gėrimų kainos sumažinimą.

Mes visada gerbiame įstatymus ir griežtai jų laikomės, taigi ir šis kartas nėra išimtis“, – sakė „Iki“ atstovė Berta Čaikauskaitė.

Jai pritarė ir „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis: „Vykdysime teisės aktų reikalavimus, nedarysime to, kas yra draudžiama.

Tačiau pirkėjus informuosime tomis priemonėmis, kurias leidžia įstatymas. Kokiomis konkrečiai, dar negalime pasakyti.“

Išradingumo galimybės – iš esmės neribotos

Romas Apulskis

Legalaus verslo aljanso prezidentas

„Įstatymo pataisų formuluotė nėra vienareikšmiška.

Vis dėlto tai bus ribojimas, tad iš esmės išnyks informacija apie akcijas alkoholiui. Tiesa, galbūt bus forma, leisianti nuspėti sumažėjusią kainą.

Ką reiškia šios permainos? Akcijų sumažės, gali būti, kad sumenks ir nuolaidų dydis. Tai reiškia, kad vidutinė alkoholinių gėrimų kaina galbūt bus didesnė.

Kokios to pasekmės? Galbūt tai padidins šešėlinę rinką, galbūt sumažins alkoholio suvartojimą. Bet esminių pokyčių nebus, nes konkurencija išlieka laisva.

Kita vertus, jeigu nebeliks akcijų, ilgainiui gali netgi sumažėti pati alkoholio kaina.

Išradingumo nepažeidžiant įstatymo informuoti pirkėją apie nuolaidą galimybės iš esmės neribotos. Gali juk ir pardavėjas, ypač mažesnėje parduotuvėje, tiesiog rekomenduoti pirkėjui atpigusį alkoholį.“

Šaltinis: www.lrytas.lt