Erasmus+ projekto „Patyriminis ugdymas. Augdamas Atsakingai Auginu“ mokymosi kursai Romoje

Lapkričio 26 – gruodžio 3 dienomis Ariogalos gimnazijos direktorius Arvydas Stankus, tos pačios gimnazijos pavaduotoja ugdymui Ingrida Jankauskienė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Renata Ulvidienė bei Raseinių Šaltinio progimnazijos direktorė Vaiva Zubrickienė pagal Erasmus+ projektą „Patyriminis ugdymas. Augdamas Atsakingai Auginu“ buvo išvykę į mokymosi kursus „Digital Wellbeing: A New Challenge for Teachers and Students“ (Skaitmeninė gerovė: naujas iššūkis mokytojams bei mokiniams) Italijoje, Romos mieste. Kursus organizavo Europass Teacher Academy, o mokymus vedė lektorė Evangelia Dimaraki iš Graikijos. Kursuose dalyvavo 14 pedagogų iš Latvijos, Estijos, Kipro, Rumunijos, Jungtinių Arabų Emyratų ir Lietuvos.
   Pirmąją mokymų dieną kursų dalyviai turėjo galimybę susipažinti tarpusavyje, pristatyti savo šalį bei ugdymo įstaigas iš kurių atvyko. Buvo diskutuota apie skaitmeninių priemonių naudojimo problemas mokyklose bei kaip įrenginių naudojimas veikia mokinių mokymąsi, elgesį, gerovę. 
   Mokymų metu buvo išklausyta teorinė dalis apie skaitmeninę gerovę ir šiandieninius jos iššūkius. Dalyviai dalyvavo diskusijose apie mokinių sąmoningumo ugdymą, gerinant jų skaitmeninę gerovę. Išmokome keletą technikų, taktikų bei praktikų, įveikiant skaitmeninės gerovės iššūkius ugdymo įstaigoje. Analizavome situacijas į kurias jauni žmonės patenka socialiniuose tinkluose. Mokymų lektorė supažindino su strategijomis, kurias turėtų taikyti pedagogai, kalbant su paaugliais apie skaitmeninę jų gerovę. Išgirdome apie įtikinamąjį dizainą. Lektorė kiekvieną dieną skyrė namų darbus, t. y. eksperimentuoti patiems, kiek esi priklausomas nuo išmanaus telefono ir kitų skaitmeninių prietaisų.
   Mūsų komanda ne tik intensyviai mokėsi, bet ir turėjo plačią kultūrinę programą. Aplankėme renesanso ir baroko bruožų turinčią Šv. Petro baziliką Vatikane. Tai – reprezentacinė popiežiaus bažnyčia. Buvome laimingi, kad turėjome galimybę dalyvauti vakarinėse mišiose. Pasikėlėme į Šv. Angelo pilies terasą ir grožėjomės naktinės Romos panorama. Mus sužavėjo didžiausias ir labiausiai žinomas barokinio stiliaus Trevi fontanas. Jo aukštis – 25,9, o plotis – 9,8 m. Stebėjome socialinį Romos gyventojų gyvenimą prie XVIII a. statytų ispaniškųjų laiptų, kurie yra didžiausias turistų traukos centras Romoje. Aplankėme ir Koliziejų –vieną didžiausių arenų, senovės Romos architektūros paminklų. Pasinaudojome ir metro galimybėmis aplankyti tolimesnius kultūrinius Romos objektus.  Buvo smagu ne tik aplankyti turistinius Romos traukos objektus, bet ir pažinti Italijos skonius: paragauti tikros picos, išgerti espreso kavos tiesiog gatvėje, o apsilankius seniausioje Romos ledainėje, kuri veikia jau virš 100 metų, paragauti pačių gardžiausių ledų.   Mokymai buvo labai naudingi, sudarę galimybę dar mokymų metu pamąstyti apie savo skaitmeninę gerovę ir sąmoningumą bei kaip jo mokyti mokinius. Skaitmeninė gerovė yra socialinė dilema.
   Išklausę mokymų programą, visi dalyviai gavo mokymų baigimo sertifikatus.