Dovana senjorams

Lenkelių kaimo bendruomenė turi labai gražią tradiciją – kasmet organizuoja senjorų pagerbimo šventę. Ji prasideda išvyka į įžymias rajono vietas. Šiemet liepos 12 dieną keturių lengvųjų mašinų savininkų ekipažas mus vežiojo po Betygalos kraštą. Patyrėme daug gražių įspūdžių, atitrūkom nuo kasdienybės, maloniai pabendravome. Net vidurvasario saulutė mus lepino, lietutį sulaikė kelionės metu. Kad kelionė būtų saugi, bendruomenės pirmininkas Dainius Šadauskis priminė saugaus eismo taisykles ir išdalino senjorams liemenes su atšvaitais bei kalendorius su priminimu „visuomet būti matomiems kelyje“. Gal ne visiems buvo lengva įkopti į Betygalos piliakalnį, apžvelgti atsivėrusią krašto panoramą, išklausyti legendų ir įdomių mūsų gidės, Betygalos krašto šviesuolės, mokytojos Birutės Navakauskienės, pasakojimų. Aplankėme Betygalos kapinėse besiilsiančių poeto Maironio tėvų ir jo giminaičių kapus. Toliau kelelis vedė į Betygalos muziejų. Daug įdomių dalykų ten pamatėme ir sužinojome. Negalėjom atsigėrėti gidės Birutės entuziazmu ir meile savo kraštui, jo istorijai. Pastovėjom ir prie M. Daukšos ąžuolo, kur, manoma, gimė jo „Postilė“. Prie senolio ąžuolo prigludusi liepa, pilna bitelių dūzgimo, tarytum byloja apie didelę meilę ir darbštumą. Gražiai mus sutiko Betygalos bendruomenės namuose. Namų aplinka, interjeras – pavyzdys, kaip saugoti savo senolių tradicijas, istorinį paveldą. O žolelių arbatos skonis ir žmonių širdžių šiluma jaudino iki sielos gelmių. Bendruomenių pirmininkai Gema Račienė ir Dainius Šadauskis apsikeitė suvenyrais, nuoširdžiai dėkodami už apsilankymą ir priėmimą. O mes, senjorai, dar lankėmės Maslauskiškių vandens malūne. Ten sužinojome senovinę miltų malimo technologiją. Mums ją aiškino ir rodė mūsų bendruomenės narys seniūnaitis Jonas Neverdauskas ir vietinė gidė. Pastovėjome ir poeto Maironio gimtosios sodybos kieme Bernotuose. Lenkeliuose jau mūsų laukė bendruomenės aktyvas su vaišėmis. Prie vaišių stalo dalijomės kelionės įspūdžiais, o Zita Neverdauskienė, apdovanojusi vairuotojus, davė minti minkles senjorams. Puiki buvo sekmadienio dienelė mums, senjorams. Senjorų vardu dėkojame bendruomenės aktyvui, jos pirmininkui Dainiui Šadauskiui už įdomią ekskursiją ir mūsų tokį gražų pagerbimą. Senjorė Irena Bulotienė