Didžiausias Lietuvos darbdavys: mūsų prioritetas yra kurti saugią, sveiką ir motyvuojančią darbo aplinką

Balandžio 28-ąją minima Pasaulinė darbuotojų saugos ir sveikatos diena, kuri visame pasaulyje valdžios institucijas, darbdavius, profesines sąjungas bei sveikatos specialistus kviečia sutelkti dėmesį į saugių ir sveikų darbo vietų kūrimą. Didžiausias šalies darbdavys – prekybos tinklas „Maxima“ kasmet sukuria apie 500 naujų darbo vietų, o darbo aplinkos sąlygų gerinimui skiria vis daugiau dėmesio ir investicijų.

 „Esame mažmeninės prekybos lyderiai, todėl jaučiame didžiulę atsakomybę ne tik prieš savo pirkėjus, bet ir gausią – daugiau nei 15 tūkst. „Maximos“ darbuotojų – komandą. Drąsiai galime sakyti, kad darbuotojų dėka tapome Lietuvos verslo sėkmės istorija. Būdami didžiausiu šalies darbdaviu, nuosekliai rūpinamės savo komandos narių gerove, asmeniniu tobulėjimu, o ypač – darbo aplinka, darbuotojų sveikata ir saugumu bei nuolat siekiame gerinti darbuotojų kasdienes darbo sąlygas, kad kiekvienas „Maximos“ komandos narys ne tik galėtų jaustis saugiai ir patogiai, bet ir jaustipasitenkinimą savo profesine veikla“, – teigia „Maximos“ personalo departamento direktorė Margarita Plešakienė.

Įvertinamos asmeninės darbuotojo pastangos

Ji pažymi, kad bendrovėje yra nuosekliai dirbama tobulinant atlygio sistemą, kuri leistų tinkamai įvertinti kiekvieno darbuotojo indėlį. Per 2017-uosius buvo pradėta taikyti nauja motyvavimo sistema. Pasak M. Plešakienės, patobulinta atlygio sistema šiandien leidžia geriau įvertinti ne tik darbuotojų indėlį į bendrą bendrovės rezultatą, bet ir jų asmenines pastangas ir pasiekimus, o tai didina darbuotojų motyvaciją. Iš viso nuo 2017 m. balandžio, įsigaliojus kintamojo darbo užmokesčio sistemai, bent vieną kartą priedą yra gavę 14 tūkst. darbuotojų. Papildomą finansinį paskatinimą atskirais mėnesiais yra gavę net iki 65 proc. „Maximos“ darbuotojų. Į teisingesnės atlygio sistemos kūrimą, darbuotojų ugdymą ir kitoms papildomoms darbo aplinką gerinančioms priemonėms pernai buvo investuota beveik 2 mln. EUR. 

Sveikai darbo aplinkai – ugdomi sveikos gyvensenos įpročiai

Anot M. Plešakienės, tobulindama darbo sąlygas bendrovė pirmiausiai atsižvelgia į pačių darbuotojų lūkesčius. Remdamasi dar 2016 m. atliktos darbuotojų apklausos duomenimis, „Maxima“ pernai keliose didžiausiose parduotuvėse įrengė poilsio kambarius darbuotojams. „Tai specialiai įrengtos patalpos, kur darbuotojai gali ne tik atsipalaiduoti bei pailsėti, bet ir pasportuoti. Sveika darbo aplinka gerina fizinę ir psichologinę darbuotojų savijautą, todėl bendrovėje yra skatinama sveika gyvensena“, –  pažymėjo M.Plešakienė.

„Maximos“ administracijos darbuotojai aktyviai įtraukiami ir dalyvauja sveikatingumo programoje, skatinančioje ir padedančioje puoselėti sveikus įpročius: sportuoti, sveikai maitintis, nevartoti alkoholio bei tabako gaminių. Sėkmės sulaukusią iniciatyvą yra planuojama plėsti, įtraukiant ir kitus „Maximos“ padalinių darbuotojus.

Visi pageidaujantys „Maximos“ darbuotojai įmonės lėšomis reguliariai skiepijami nuo sezoninio gripo. Kasmet yra paskiepijama iki 2 tūkst. „Maximos“ darbuotojų. 

Mokymai: nuo pirmosios pagalbos iki socialinio dialogo palaikymo

„Visame prekybos tinkle didžiulį dėmesį skiriame darbuotojų mokymams, kurie apima ne tik profesinių kompetencijų ugdymą, bet ir teorinius bei praktinius mokymus darbo saugos bei sveikatos klausimais. Reguliariai yra atliekami mokymai suteikti pirmąją pagalbą bei specialūs mokymai darbuotojais, kurie dirba su galimai pavojinga įranga – keltuvais, liftais ir kt. Darbuotojus nuolat skatiname dalyvauti darbo aplinkos sąlygų gerinimo bei saugo ir sveikatos priemonių inicijavimo procesuose.

Taip pat keliant vadovų kvalifikaciją yra ugdomos žinios, kad pastarieji galėtų visapusiškai prisidėti prie saugių darbo sąlygų užtikrinimo ir, svarbiausia, gebėtų su savo darbuotojais palaikyti ir kurti tvarų socialinį dialogą“, – teigė M. Plešakienė.

Rūpinantis tiek darbuotojų, tiek „Maximos“ pirkėjų sauga bei sveikata visuose bendrovės padaliniuose paskirti atsakingi asmenys, atestuoti ir išmokyti suteikti pirmąją pagalbą. Prekybos centruose „Akropolis“ esančiose „Maximos“ parduotuvėse įrengti išoriniai automatiniai širdies defibriliatoriai, o atsakingi padalinių darbuotojai parengti jais naudotis ir imtis skubiųjų priemonių nelaimei ištikus.

Darbdavio interesas: ir profesinės rizikos, ir „laimės indeksas“

Bendrovėje veikiančio Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus specialistai nuolat lankosi įvairiuose įmonės padaliniuose, vertina darbo sąlygas ir saugos bei sveikatos reikalavimų laikymąsi. Specialistai konsultuoja padalinių vadovus ir atsakingus asmenis dėl būdų užtikrinti darbuotojų saugą bei rūpintis jų sveikata.

Stiprinant darbuotojų saugą, „Maximos“ parduotuvėse ir logistikos padaliniuose, pasitelkiant tiek vidinius, ir išorinius darbo saugos specialistus, pastaruoju metu nuolat organizuojami profesinės rizikos vertinimai. Artimiausiu metu ketinama atlikti vertinimą ir ištirti psichosocialinius darbo veiksnius arba vadinamąjį „laimės indeksą“. „Dedam didžiules pastangas, siekdami nustatyti, kokiomis priemonėmis galėtume dar veiksmingiau užtikrinti darbuotojų saugumą ir išvengti galimų nelaimingų atsitikimų bei pagerinti emocinį darbuotojų komfortą, kuris šiandien tampa vienu iš svarbiausių sveikos darbo aplinkos faktoriumi. Darbo santykiai, palaikant glaudų socialinį dialogą su darbuotojais bei darbo aplinkos sąlygų gerinimas yra vienas svarbiausių mūsų įmonės prioritetų“, – pabrėžė didžiausio šalyje prekybos tinklo „Maxima“ personalo departamento direktorė M. Plešakienė.